Veel gestelde vragen
Heeft u een vraag over bezorging? Wilt u weten hoe u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen? Hier vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. Ook ons customer service team staat voor u klaar.
Heeft u een vraag over bezorging? Wilt u weten hoe u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen? Hier vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. Ook ons customer service team staat voor u klaar.
Betaling
Accepteren jullie PayPal?
Ja, wij accepteren PayPal! Voeg de artikelen die u wilt kopen toe aan uw winkelmandje en klik vervolgens op 'afrekenen met PayPal' onderaan de pagina.
Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?
U kunt uw bestelling betalen met: Creditcard/betaalkaart (Visa, Mastercard, Maestro, American Express), PayPal, Bankoverschrijving en creditnota. Op onze website kunt u uw artikelen niet in termijnen of per cheque betalen. Neem hiervoor contact op met ons customer service team voor meer informatie.
Zijn mijn betalingen beveiligd?
Onze website is gebouwd met het oog op de best mogelijke beveiliging. U bent beschermd door een maximale 256-bit encryptie. Wij bewaren geen creditcardgegevens op onze servers - er kan door hackers dus niets wordt gestolen. Onze site wordt constant up-to-date gehouden en elke nacht op veiligheid getest. Als u klikt op 'Onthoud mijn kaartgegevens' vragen wij uw bank om een speciale code die we kunnen gebruiken voor uw toekomstige betalingen. Deze code werkt alleen voor transacties tussen u en Omlet en kan niet worden gebruikt door derden, waardoor we het veilig op onze servers kunnen bewaren.
Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?
Om een promotiecode toe te passen, voert u deze in bij het veld ‘promotiecode’ in uw winkelmandje. Houd er rekening mee dat u slechts één promotiecode of andere korting per bestelling kunt gebruiken. Neem contact op met onze klantenservice als u problemen ondervindt bij het verwerken van de promotiecode.
Hoe kan ik mij aanmelden voor kortingcodes/aanbiedingen/kortingen?
We maken onze aanbiedingen bekend via onze nieuwsbrief en onze social media. Volg ons op Instagram, Facebook en Twitter om op de hoogte te blijven van onze aanbiedingen en kortingen.
Wat kan ik doen wanneer mijn betaling wordt geweigerd?
Wordt uw betaling geweigerd, probeer dan te betalen via een alternatieve betalingsmethode. Blijft u problemen ondervinden, neem dan contact op met ons customer service team, zij helpen u graag verder.
Waar kan ik mijn facturen vinden?
U ontvangt uw factuur per e-mail via een bevestingsmail. Uw factuur is ook te raadplegen via uw account-pagina onder 'Mijn bestellingen'.
Bestellingen
Hoe plaats ik een bestelling?
U kunt een bestelling plaatsen op onze Nederlandse, Engelse, Franse, Duitse, Oostenrijkse, Italiaanse, Deense, Ierse, Noorse, Zweedse, Spaanse of Poolse website. Selecteer de website voor uw verzendregio en valuta door op onze website rechts bovenin op de vlag te klikken en deze aan te passen naar uw land en valuta.
UK - Engelse taal, verzending naar het VK, alle EU-landen en de rest van de wereld. Valuta: £ (Ponden)
FR - Franse taal, verzending naar Frankrijk, België, Zwitserland en Luxenburg. Valuta: € (Euro's)
VS - Engelse taal, verzending uitsluitend naar the VS. Valuta: $ (US Dollars)
DE - Duitse taal, verzending naar Duitsland en Zwitzerland. Valuta: € (Euro's)
AU - Engelse taal, verzending uitsluitend naar Oostenrijk. Valuta: $ (AU Dollars)
NL - Nederlandse taal, verzending naar Nederland en België. Valuta: € (Euro's)
IT - Italiaanse taal, verzending naar Italië en Zwitserland. Valuta: € (Euro's)
IE - Engelse taal, verzending naar Ierland. Valuta: € (Euro's)
DK - Deense taal, verzending naar Denemarken. Valuta: € (Euro's)
SE - Zweedse taal, verzending naar Zweden.Valuta: € (Euro's)
Kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren nadat ik deze heb geplaatst?
U kunt te allen tijd producten aan uw winkelmandje toevoegen of verwijderen, voordat uw bestelling is bevestigd. Indien u uw bestelling hierna wil aanpassen of annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met ons customer service team.
Kan ik verschillende bestellingen samenvoegen?
Als uw bestellingen nog niet naar ons magazijn zijn verzonden, neem dan contact op met ons customer service team. Zij zullen dit graag voor u doen en een terugbetaling van de extra verzendkosten regelen.
Hoe weet ik of mijn bestelling is bevestigd?
Uw bestelling is bevestigd zodra dit verschijnt op de pagina Account / Mijn bestellingen. Ook ontvangt u een bevestigingsmail met een bestellingsreferentienummer, en een overzicht van de producten in uw mandje. Heeft u binnen 30 minuten geen bevestigingsmail ontvangen, controleer dan uw spamfolder. Sommige e-mailproviders zijn strikter dan andere en beschouwen onze e-mails automatisch als ongewenste e-mails.
Hoe voeg ik een btw-nummer toe aan mijn bestelling?
Wilt u een btw-nummer aan uw bestelling en factuur toevoegen, neem dan voordat u uw bestelling plaatst contact op met onze klantenservice. Zij kunnen u hierbij helpen.
Levering / bestelling volgen
Hoe kan ik mijn bestelling en de levering ervan volgen?
U kunt uw bestelling volgen via de link die u in uw bevestigingsmail heeft ontvangen, of door te klikken op de "Mijn bestelling volgen"-link op de pagina Account / mijn bestelling. Nadat uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn ontvangt u een e-mail met uw volgnummer. Klik op de link om de levering van uw bestelling te volgen.
Waar bezorgen jullie?
We kunnen zo'n beetje overal bezorgen. Staat uw land niet in het drop-down menu op de winkelmandje-pagina, neem dan contact op met ons customer service team voor hulp. Bezoek voor meer informatie over onze diensten onze bezorg-informatie pagina.
Is jullie voorraad accuraat?
Als een product op voorraad is, dan wordt dit duidelijk aangegeven op de website. Als u een bestelling plaatst worden de producten aan u toegewezen en kan niemand anders ze meer kopen. Dit is ook het geval wanneer u een product in pre-order ("vooruit bestelling") bestelt. Sporadisch zijn er onnauwkeurigheden in de voorraad hoeveelheden en als een product dat u heeft besteld niet beschikbaar is voor verzending, dan zullen wij u hier zo snel mogelijk van op de hoogte brengen om ofwel uw bestelling te annuleren, uw bestelling te wijzigen of te wachten tot het product weer op voorraad is.
Verwachte bezorgdatum
We weten hoe belangrijk het is om te weten wanneer uw bestelling wordt geleverd. Voor producten die niet op voorraad zijn, maar wel beschikbaar zijn als pre-order ("vooruit bestelling"), geven we een verwachte leverdatum. Deze datum wordt elke dag op basis van de recentste informatie bijgewerkt. De datum kan om verschillende redenen wijzigen, zoals vertraging bij de productie, vertraging bij verzending door het productieteam naar het magazijnteam en vertraging bij de douane. U kunt de status van uw bestelling controleren door naar uw bestelstatus-pagina te gaan. Ook ons customer service team helpt u graag verder!
Waarom is de levering van mijn bestelling vertraagd?
Wanneer u een e-mail met een verzendbevestiging ontvangt betekent dit dat uw producten onderweg is! Het kan bij uitzondering gebeuren dat onze bezorgdiensten, zoals DHL, DPD, FEDEX enz. hun beoogde bezorgdatum niet halen. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals fout in de verzending van het pakket (een pakket kan naar het verkeerde sorteercentrum worden gestuurd en moet dan worden teruggestuurd), een bezorger die in tijdsnood komt, uitzonderlijk drukke momenten gedurende het jaar zoals Kerstmis en vertragingen door slecht weer. Al onze partners bieden een tracking-service aan, zodat u uw pakket precies kunt volgen en kunt vaststellen dat een bestelling vertraging op zal lopen.
Retour / terugbetaling
Hoe kan ik iets aan jullie retourneren?
Bezoek hiervoor a.u.b. hier onze retour-pagina.
Kan ik een product terugsturen nadat ik het heb ontvangen?
Als u een probleem ondervindt met een product uit uw bestelling, zullen wij ons uiterste best doen dit probleem op te lossen. Indien u echter een ongebruikt product binnen 180 dagen wenst terug te sturen, dan nemen wij het altijd van u terug. U betaalt geen re-stocking kosten, dus geen gedoe. Bewaar de originele verpakking om het retourproces met de koerier en ons magazijn zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.
Ik heb het verkeerde of een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?
We zijn alleen blij als u dat bent! Indien er, ondanks al onze kwaliteitscontroles, spake is van een defect, neem dan a.u.b. voor advies contact op met ons customer service team. Vergeet a.u.b. niet om een foto van het betreffende product en het defect te sturen - dit helpt ons om het probleem zo efficiënt mogelijk op te kunnen lossen!
Wat is jullie beleid met betrekking tot ruilen?
Wij bieden geen standaard ruilservice aan. Wenst u het product in een andere maat, een ander ontwerp of een andere kleur, plaats dan gewoon opnieuw een bestelling in onze online shop en volg onze retourprocedure om het artikel dat u niet wilt houden terug te sturen.
Hoe lang duurt het voordat ik het aankoopbedrag krijg teruggestort?
Restitutie vindt plaats binnen 48 uur na ontvangst van de artikelen, via de oorspronkelijke betaalmethode (bv. de kaart waarmee u heeft betaald of via PayPal). Houdt u er a.u.b. rekening mee dat ons magazijn 10 werkdagen nodig kan hebben om uw retour te verwerken en het 3-5 werkdagen kan duren voordat de betaling op uw rekening verschijnt.
Omlet-account
Hoe maak ik een account aan?
Een Omlet-account aanmaken is heel eenvoudig:
- Klik op de knop ‘Inloggen’ bovenaan elke willekeurige pagina op onze website (bezoekt u onze website via uw smartphone, dan vindt u “Mijn account” in het menu).
- Klik op “Registreer” onder “Nieuw bij Omlet”.
- Vul uw e-mailadres in op de registratiepagina.
- Vul uw gegevens in in de vereiste velden en bevestig.
- Klik op de knop ‘Inloggen’ bovenaan elke willekeurige pagina op onze website (bezoekt u onze website via uw smartphone, dan vindt u “Mijn account” in het menu).
- Klik op “Registreer” onder “Nieuw bij Omlet”.
- Vul uw e-mailadres in op de registratiepagina.
- Vul uw gegevens in in de vereiste velden en bevestig.
Hoe kan ik inloggen op mijn account?
Om in te loggen op uw Omlet-account, klik op ‘Inloggen’ in rechts bovenaan elke willekeurige pagina op onze website (bezoekt u onze website via uw smartphone, dan vindt u “Mijn account” in het menu).
Vul uw email-adres en wachtwoord in en bevestig.
Vul uw email-adres en wachtwoord in en bevestig.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten – hoe kan ik deze herstellen?
Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op de knop 'Inloggen' bovenaan elke willekeurige pagina op onze website en klik dan op de link "ik ben mijn wachtwoord vergeten". U ontvangt vervolgens een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. U kunt ook op deze link klikken om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Moet ik mij registreren om een bestelling te kunnen plaatsen?
U hoeft zich niet te registreren om een bestelling te plaatsten. U kunt in plaats hiervan voor "Snel afrekenen".
Houd er rekening mee dat registratie voor een account tijdens het plaatsen van een bestelling voordelen heeft, omdat u zo toegang heeft tot al uw bestellingen binnen hetzelfde account.
Houd er rekening mee dat registratie voor een account tijdens het plaatsen van een bestelling voordelen heeft, omdat u zo toegang heeft tot al uw bestellingen binnen hetzelfde account.
Hoe kan ik mij aanmelden voor Omlets nieuwsbrief?
Klik op deze link om u aan te melden voor onze nieuwsbrief.
Ook tijdens het afrekenen van uw bestelling wordt u uitgenodigd u in te schijven voor onze nieuwsbrief.
Heeft u onze uitnodigingen niet ontvangen, controleer dan de spam/junk folder van uw e-mail en voer ons mailadres vragen@omlet.nl toe aan uw adresboek/lijst met contacten.
Ook tijdens het afrekenen van uw bestelling wordt u uitgenodigd u in te schijven voor onze nieuwsbrief.
Heeft u onze uitnodigingen niet ontvangen, controleer dan de spam/junk folder van uw e-mail en voer ons mailadres vragen@omlet.nl toe aan uw adresboek/lijst met contacten.
Hoe kan ik mij afmelden voor jullie nieuwsbrief?
Wenst u onze nieuwsbrief niet langer te ontvangen, klik dan op de 'unsubscribe' link onderaan de e-mails die we u sturen. Mocht u hieromtrent problemen ondervinden, stuur dan een e-mail naar vragen@omlet.nl
Hoe kan ik mijn bezorgadres aanpassen?
U kunt het bezorgadres in uw account opslaan, zodat u het niet bij elke bestelling opnieuw hoeft in te voeren. U kunt uw opgeslagen bezorgadressen ook aanpassen of verwijderen.
Deze acties kunnen ook worden uitgevoerd op de pagina ‘Uw account/Uw adressen’.
Deze acties kunnen ook worden uitgevoerd op de pagina ‘Uw account/Uw adressen’.
Hoe kan ik mijn wachtwoord of mijn gegevens wijzigen?
U kunt dit doen via de pagina “Uw account” en te klikken op “Uw gegevens” of “Wachtwoord wijzigen”.
Omlet-producten
Wat is het verhaal achter Omlet?
Lees hier het verhaal achter Omlet.
Waar is Omlet gevestigd?
Omlets hoofdkantoor is gevestigd in Oxfordshire, Engeland.
Waar kan ik Omlet-producten kopen?
Omlet is een bedrijf dat rechtstreeks aan klanten verkoopt. Zo kunnen we de beste prijs-kwaliteitverhouding bieden. U kunt onze producten rechtstreeks van onze website kopen. Bezoek hiervoor de website van uw land en plaats hier uw bestelling, of neem contact op met ons customer service team. Woont u in Canada, dan kunt u Omlet-producten bestellen via www.fourlegsandwings.com Woont u in Nieuw-Zeeland, dan kunt u Omlet-producten bestellen via www.chooks.co.nz.
Is jullie verpakking recyclebaar?
Ja, al onze verpakkingen zijn recyclebaar.
Waar worden Omlet-producten geproduceerd?
Omlet-producten worden gedurende meerdere jaren ontworpen en getest door ons eigen productontwikkelingsteam op ons hoofdkantoor in Oxfordshire. De producten worden geproduceerd door onze productieteams in Azië en naar onze klanten verzonden vanuit onze magazijnen in het VK, de VS, de EU en Australië.
Wat is jullie garantiebeleid?
Omlet-producten hebben twee jaar garantie. Twijfelt u over een product of ondervindt u een probleem met een product, neem dan a.u.b. contact op met ons customer service team. Zij helpen u graag verder.
Waarom zijn Eglu's gemaakt van plastic?
Omlet ontwerpt producten die lang meegaan en perfect presteren. Tijdens het ontwerpproces worden verschillende materialen overwogen, waarna de materiaalkeuze wordt gebaseerd op hoe goed ze voldoen aan de eisen van het product. Huisvesting voor huisdieren moet gemaakt zijn van een materiaal dat veilig, comfortabel en hygiënisch is. Traditioneel worden veel huisdierhokken gemaakt van hout. Hout is echter moeilijk schoon te maken, waardoor oppervlakken onhygiënisch worden waar de gezondheid en het welzijn van het dier onder kan lijden. Eglu's zijn heel makkelijk en goed schoon te maken, u kunt gerust schoonmaakmiddelen gebruiken om de oppervlakken vlekkeloos en veilig te houden voor uw dieren. Eglu's zijn bovendien gemaakt van hoogwaardige materialen om een lange levensduur te garanderen. Ze zijn zeer functioneel, duurzaam en gebruiksvriendelijk, zodat huisdieren en hun eigenaren er jarenlang plezier van zullen hebben. We verkopen ook reserveonderdelen, zodat onze producten een duurzame, voordelige oplossing zijn voor gezelschapsdieren en hun eigenaren. Hierdoor zijn er Eglu's van de eerste generatie die na 17 jaar nog steeds worden gebruikt!
Als een Eglu aan het einde van zijn bruikbare leven komt, kan deze worden gerecycled door een recyclingcentrum voor huishoudelijk afval. Het product hoeft alleen maar te worden gedemonteerd en per materiaalsoort te worden gesorteerd.
Als een Eglu aan het einde van zijn bruikbare leven komt, kan deze worden gerecycled door een recyclingcentrum voor huishoudelijk afval. Het product hoeft alleen maar te worden gedemonteerd en per materiaalsoort te worden gesorteerd.
Zijn er gebruiksaanwijzingen beschikbaar?
Ja, er zijn uitstekende handleidingen en video's beschikbaar om u te helpen uw product in één keer, snel en goed in elkaar te zetten! Bezoek hier onze pagina met instructievideo's en handleidingen.
Omlet Community
Ik ben journalist zou graag berichten over jullie product
Bezoek hier onze media-ruimte voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie. Voor specifieke verzoeken kunt u ook contact met ons opnemen via marketing@omlet.co.uk.
Ik ben influencer en zou graag een van jullie producten uitproberen
Bent u influencer en denkt u dat uw volgers het leuk zouden vinden om meer te weten te komen over Omlet, stuur dan een e-mail naar marketing@omlet.co.uk. Laat ons a.u.b. weten in welk product u geïnteresseerd bent en wat uw kanalen en statistieken zijn. We nemen daarna contact met u op.
Ik ben influencer/ondernemer en zou graag Omlet-producten willen promoten/verkopen. Bieden jullie een partnerschap programma aan?
Om de beste producten tegen de best mogelijke prijs aan te bieden, bieden wij geen mogelijkheid om onze producten door te verkopen. In plaats daarvan hebben we een partnerprogramma voor iedereen die Omlet-producten wil promoten. U kunt een commissie ontvangen voor elke verkoop die wordt gedaan via een unieke link die u op uw website, blog, social media kanaal etc. kunt plaatsen. Lees hier meer en meld u aan door in te loggen op uw Omlet-account.
Ik heb een kippenhok van Omlet en zou graag jullie producten helpen promoten. Hoe kan ik dit doen?
U kunt Omlet-ambassadeur worden. U stemt er dan mee in onze producten te promoten bij toekomstige klanten. Door ambassadeur te worden kunt u met een specifieke kortingscode 5% commissie verdienen (exclusief leveringskosten en btw) op elke door u gegenereerde verkoop. Neem contact op met ons customer service team als u een Eglu heeft en meer informatie wenst over de voordelen van deelname aan Omlets ambassadeursprogramma.
Ik ben geïnteresseerd in jullie producten maar twijfel nog. Waar kan ik jullie producten in het echt zien?
U kunt contact opnemen met een Omlet-ambassadeur. Kies een ambassadeur op basis van het product en de locatie. U kunt dan per mail, telefonisch of zelfs tijdens een bezoek spreken met de ambassadeur om meer te weten te komen over het product. Lees hier meer.
Hebben jullie een forum?
Ja, we hebben hier een (Engelstalig) forum.
Hebben jullie bronnen waar ik informatie over huisdieren kan vinden?
U vindt informatie en advies op onze blog en in onze gidsen.